Tuesday, August 2, 2011

"Güç" Google'ın içinde, Google+ Neresinde?

İlk çıktğı günlerde sosyal medya ile ilgili herkes denemek için davetiye aradı. Farkını, vaaddettiğini anlamaya çalıştı. Peki ne vaad ediyor, rakipleri karşısında şansı nedir, yarattığı fark nedir? Ne getiriyor? Google, kullanımı kolay beta versiyon ile facebook'tan farklı ne yaparıma odaklanmış gözüküyor.

Circles 28 Haziran 2011'de çıkan ve şimdilik 25 milyon kullanıcıya ulaşan Google+'ın en öne çıkan özelliği. Mesajlarınızı grupladığınız kişilere yayınlayabilmek oldukça ilgi çekti. Sosyal medya kullanıcıları bir yandan genel mesajlarda facebook'u kullanırken, daha küçük gruplar için twitter'ı kullanabiliyordu. Bu anlamda en popüler özellik bu kişiselleştirme ve özelleştirme şansı veren circles oldu. Bunun yanında Sparks ilgilendiğiniz konuları toplu olarak gösterme imkanı verirken, kolay foto yükleme sağlayan uygulaması Instant Upload, görüntülü görüşme imkanı veren Hangouts diğer özellikleri. Bu özelliklerin bir kısmına facebook hızlıca cevap verdi.

Gelelim rekabette önümüzdeki günlerde ne olabileceğine; Her ürünün bir yaşam eğrisi olduğunu biliyoruz. Doğar, gelişi ve ölür. Facebook bazı teknoloji kahinlerine göre 2020'de miyadını dolduracak. Ancak kısa dönemde 726 milyon kullanıcıya sahip sosyal medya devinin rekabeti bırakacağı düşünülmüyor. Kullanıcı sayısının, kullanıcı profillerinin (her kesimden, anneler, babalar, bebekler) etkisinin yanında firmaların pazarlama, marka iletişimi, satış için çok etkin bir biçimde kullanmaya başlamasının etkisi büyük. Veri analizleri lokasyon servisleri ve firmalar için sunduğu fırsatlar düşünüldüğünde facebook kısa dönemde daha da parlayacak. Şirketlerin facebook kullanarak yarattıkları başarı hikayeleri artacak. (https://www.facebook.com/FacebookAds?v=app_7146470109) Social CRM konusunun algılanması ile birlikte firmalar müşterilerinin sosyal medyadaki kişilikleri ile kendi datalarındaki kişilikleri eşleştirmeye başlayacaklar. Bu açıdan facebook şimdlilik bir hazine. Sosyal CRM'de müşterilerin sosyal medya kimlikleri tanımlandıktan sonra başlayacak. (Yoksa şu an ki durum sadece sosyal mecrada iletişim)

Google+ ne yapacak peki?

Google'ın vizyonu, dünyanın tüm bilgilerini organize etmek, bu bilgileri evrensel olarak erişilebilir ve kullanışlı hale getirmek.

Kitaplar,dergiler,tezler,fotoğraflar, videolar derken lokasyon bazlı servislerini devreye aldılar. Buna kupon işini de eklediler.(hatta Bankacılık lisansı aldıkları da soylendı) Google çok büyük bir bilgi evrenin sahibi gibi. İçindeki büyük gücün farkında ve bu güç yavaş yavaş ortaya çıkıyor.

Eski Ceo'sunun deyimiyle "Google, siz bir şey yazmadan da ne aradığınızı anlayıp arama yapabilir! Yazmanıza gerek bile yok. Nerede olduğunuzu, nerede bulunduğunuzu biliyoruz. Ne düşündüğünüzü de iyi kötü bilebiliriz" (http://www.chip.com.tr/forum/google-in-urperten-gelecek-vizyonu_t180500.html)Korkutucu gelse de ne yediğinin, ne sevdiğinin, ne aradığının, nereye gittiğinin, ne satın alıp, ne okuduğunun farkında google. Tüm bu bilgi evrenini birleştirip anlamlı hale getirecek güce sahip. (Ne facebook bu kadar büyük bir dünyaya sahip ne Twitter ne de bir başka mecra). Tüm bu parça parça yapılan işler birleşiyor. Parçalar birleştikçe Google'ın gücü ortaya çıkıyor. Giderek ürünler birleşiyor ve anlamlı bir resim elde ediliyor. Fimalar hizmetine daha çok sunulduğunda bu dünya vazgeçilmez olacak.

Bu aşama "2020" gelmeden olur mutlaka. Önümüzde kıyasıya rekabet yaşanacak yıllar var. Facebook durmayacak elbette ama modası geçecek, muhtemelen çift telefon taşıyanlar gibi çoğu insanın birden fazla ağ kullanacak. İşte Bu google'ın yarattığı fark bu bilgi evreni (bilgi küpü).

Fark demişken yarattığı fark ile gönlüme taht kuran bu hintli kızı da izlemenizi isterim.
Sevgiler

video

3 comments:

abc said...

Hintli kıza bayıldım.

Hasan Basusta said...

Çok güzel bir yazı Funda Hanım, ellerinize sağlık.

xxx said...

teşekkür ederim, çok sevindim.